3 Mayıs 2013 Cuma

Gladyatörler Şehri; ROMA

Piazza Repubblica
Elinize roma haritasını alıp baktığınızda sokaktan çok tarihi eser görmek hiç şaşırtıcı olmadı benim için. O kadar çok yer var ki plan yapmak bir o kadar zorlaşıyor. Öncelikle tabanvay en güzel stil şehir gezmek için her köşesini öğreniyorsun bir daha gelsem kaybolmam demek için de çok faydalı ve Türkiye’deki gibi köşelerde bucaklarda herkesin bilmediği ama müthiş lezzetleri tatmak için bir fırsat daha yaratıyorsunuz kendinize. Hele ki İtalyan mutfağının tadılası lezzetlerinin kalbinde yer alıyorsanız. Roma, İtalya'nın başkenti ve gayet gelişmiş bir şehir
Piazza Navona
Piazza di Spagna

demek içten bile değil çünkü Türkiye'nin aynısı bir memleket Belçika'dan İtalya topraklarına inince o ege yâda Akdeniz havasını solumak bile insanı mutlu etmekten öteye geçiriyor. Bir ara ciğerlerimde orgazm yaşıyorum sandım hele o güneşin yakıcı etkisi yok mu nasıl özlemişim anlatamam. Yazımı döndükten 20 gün sonrasına bırakmama rağmen her anı yeniden yaşıyorum sanki. Buradan Roma'yı beğendiğimi değil de memleketimi nasıl özlediğimi anlamak hiç de zor olmasa gerek… Neyse duygusallığı bırakıp kırmızı-beyaz-yeşil renklerin bayrak olarak sallandığı şu topraklara dönelim. Uçağımızla Roma-Ciampino hava alanına indik. Ryanair’in politikası gereği genellikle şehir merkezinden uzakta kalan, alan vergisi düşük ve ufak havaalanlarını tercih etmesi gereği Roma'dan 1 saat uzaklıktaki bu yerde bulduk kendimizi. Önceden maps.google.com kullanarak sizde nereye ineceğinizi kontrol edin. Biz şehir dışında olduğunu öğrenince Ryanair in “sınırsız” hizmetlerinden birisi olan “Shuttle” biletlerimizi almıştık. Bu shuttle dedikleri dalga hava alanından şehir merkezine otobüs servisi oluyor Türkiye'de HABAŞ bunun bir örneği. Israrla tavsiye edilir saatlerce sıra beklemenize gerek kalmıyor. Vesaire vesaire azıcık da yaşayıp öğrenin.
Fontana di Trevi
Şehir merkezinde Termini istasyonuna çok yakın bir yerde bir hostelde rezervasyon yaptırmıştık. Aldık çantamızı sırtımıza koyulduk yollara. Sora sora Bağdat bulunur hesabı. M&J Hostel. Odaları mükemmel lüks olmasa da çalışanlar acayip yardımsever ve en önemlisi İngilizce biliyorlar. İtalya’da İngilizce konuşan buldun mu bırakmayacaksın arkadaş. Samanlıkta iğne aramak gibi aynı Türkiye demiştim ya bizim gibi birde bırakmıyorlar
hani İtalyanca anlatmaya çalışıyorlar bir saat bırak ağabeycim de şansımızı başkasında deneyelim dimi yok olmaz illa anlatacak. Hostelin lokasyonu çok iyi demiştim ya sabah kalkıp her yere yürüyerek gidebileceğimizi öğrendik. Birde hostellerde beleş turist haritaları var bütün atraksiyonları görebiliyorsunuz. Bu hosteldeki çalışan Roma'yı koydu önümüze 3 tane döngü yaptı. Birinci gün, ikinci gün ve üçüncü gün. Tabi
Pantheon
bizim o kadar vaktimiz yok zaten akşamüstü varmışız şehre kendi planımızı yaptık. Geceleyin ışıklandırmaların en güzel gösterebileceği yerleri seçtik ve hostelimizde yemeğimizi yediğimiz gibi çıktık yollara. Bizde sokak adına bakıp adres bulmak işkence ama Avrupa'da çok basit yâda bana öyle geldi hafif yön önsezisi olan birisine verin haritayı yürüyün gitsin. Saat 21.00 civarı “Piazza Repubblica” ya gittik şehir göbeğinde güzel bir meydan havuzlu mavuzlu ışıklandırma harika foto çekilmek
Vittoriano
için ideal. Via Barberini den aşağı sallanın sapmadan yürüyün hem güzel mağazalar hem binalar ve birde meşhur İtalyan sokaklarını ve bir dolu vespa vs. motor görme fırsatı bulacaksınız. Gece vakti ziyaret edilmesi gereken yerlerden bir tanesi de “Fontana di Trevi” bunu biz “Aşk Çeşmesi” diye biliyoruz. Öğrendim ki attığınız paralar sadece aşk için dilenmiş dilek için olmalıymış. Birde şu var eğer dileğiniz
Vittoriano Görüşü
gerçekleşirse bir daha gelip bir para daha atmak lazımmış. Bak bak şu İtalyanlara adamlar yolu bulmuş. Eğlenceli bir tur oldu uçak yorgunluğunu atamadığımızdan geri döndük ancak ertesi gün bizi daha büyük bir fetih bekliyordu. Roma'yı yürüyerek göbeğini bağladık desek yalan olmaz. Ertesi gün yolculuk erken başladı “Piazza di Spagna” İspanyol Merdivenleri, “Piazza del Popolo”, “Ara Pacis”, derken öğlen oldu bile karnımız açıktı. Kafelerin olduğu yerlere doğru akmaya başladık. “Piazza Navona” ve “Pantheon” çok hoş yerler İzmir'den örnek
Colosseo
verecek olursak Bornova Küçük Park'a benzeyen bir ortam yada KSK Bostanlı ve çok hoş görülesi yerler. Sonrasında “Piazza di Pietra” yaptık turu tamamlamaya başlamıştık ki rehberin ikinci gün için çizdiği yörüngeye en yakın yere gelmişken ikinci döngüye zıpladık nede olsa zaman kısıtlı yürü Abbas… Bu yörünge tarihi roma olarak geçiyor. Antik Roma hakkında ne duyduysanız burada. Güzelliği de var hani düşman çatlatacak yerler.
Tiramisu-Cappuccino
Quattro Fontane
“Vittoriano” ile    başladık bembeyaz kocaman bir yapı hem şehri görmek için hem içini gezmeye değer. Ve “Campidoglio”, “Arcodi Giano”,”Bocca della Verita” “Circo Massimo” buraları yazmak kadar yürümek de uzun sürüyor. Her bölgenin anısını anlatmak bana göre değil araştırın bulun arkadaş ama gelip de görün Roma benim favorim ve daha bunu “Coloseo” yani Kollezyum’a gelmeden söylüyorum. Burada bir ek bilgi “Palatino+Foro Romano+Coloseo” üçlüsü 12 Euro. Ve gezmek için 2 gün vaktiniz var tek biletle. Buna fazla demeyiniz biz öyle dedik ve yanıldık. Çünkü geri kalan her yer ücretsiz. Bunun eksikliğini diğer ülkeleri gezince anladık. Cami gezmediğim kadar kilise katedral gezdim desem yalan olmaz ama adamaların her şeyi bunlar turu bitirme vakti gelmişti yeteri kadar fotoğraf çektik yolda kıyıda köşede saklanmış sokak sanatçılarını dinledik arada hoş gördüğümüz pizzacılara dalıp bir dilim pizzamızı alıp sokakta yürürken atıştırdık. Çok yer gezdik dedik “via Cavour” aracılığıyla hostelimize döndük arada bir sürü ufak tefek yerler de gezdik kapısına gidip pahalı geldi diye bazı müzelerden nasibimizi alamadık ama iyiki de alamamışız vakit yokmuş gezmeye. Bir marketten ertesi gün kahvaltı alışverişimizi yapıp bir iki saat dinlenip ailelere rapor sunma için döndüğümüz hostel ilaç gibi geldi. Yürümekle yollar aşınmıyormuş ancak bacaklarda derman kalmaması nasıl bir duygudur hissediyordunuz. Ama gece için plan belliydi. Her zamanki mekanımız “Fontana di Trevi”…